Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci

Okresní kolo

Přehrát video

Pro splnění úrovně musíš zvládnout alespoň 4 tréninková cvičení a vyzkoušet kvíz. Neboj se, nevadí, když ti něco nepůjde nebo nebudeš na něco znát odpověď. Důležité je, že to zkusíš a něco nového se naučíš.

Avšak pokud chceš soutěžit o podepsaný reprezentační dres nebo možnost doprovodit reprezentanty na hřiště, nezapomeň, že musíš splnit všechna cvičení včetně kvízu ve všech úrovních!

Pokud chceš plnit úkoly, tak se musíš přihlásit (nebo zaregistrovat)!

1

Fotbalové nožičky

Stačí jakýkoliv míč a pevná podlaha. Snažíme se míč nadhazovat před sebe na zem, a po odrazu ho špičkou nohy zase vracíme zpátky do ruky. Až si dovednost trochu osvojíme, tak používáme i druhou „slabší“ nohu. V druhé úrovni si míč nadhazujeme na koleno a zase vracíme zpátky do ruky. Pokud se nám bude dařit, tak se můžeme pokusit o nožičky s dopadem. To znamená, že po každém dopadu, se snažíme míček zase špičkou mírně nadkopnout. Pro splnění úkolu musíš zvládnout 3 série po 8 nožičkách s dopadem za sebou, nebo 3x překonat tvůj maximální dosažený rekord.
Zatím zamčeno.
2

Nadhazovačka křížem

Začneme tím, že si míč položíme mezi nohy. Postupně přehazujeme ruce, kdy jedna se míče dotýká zepředu a druhá zezadu. Až si tento pohyb nacvičíme, tak míček zvedneme rukama ze země. Vždy se ho snažíme jemně prsty nadhodit a v ten moment rychle vyměnit polohu rukou. Takto pohyby střídáme opakovaně dokola. Pro splnění úkolu je třeba zvládnout 5 sérií po 10 nadhozeních bez dopadu míče na zem nebo 5x překonat svůj maximální rekord.
Zatím zamčeno.
3

Koordinace

Provádíme jakékoliv krokové sestavy mezi překážkami (dráha postavená min. z 5 překážek). Začneme jednoduše tím, že proběhneme čelem všechny překážky, kdy při každém kroku šlápneme do mezery mezi nimi. Postupně směr pohybu změníme na bokem, či couváním zpět. Až si tuto dovednost osvojíme, tak můžeme jít takzvaně „doublovaně“, to znamená, že mezi překážky došlápne jak jedna, tak druhá noha. Můžeme zapojit svoji kreativitu a sami vymyslet nějaké nové sestavy či pohyby které se nechají na překážkách provádět. Mezi sériemi si dej vždy chvíli pauzu na odpočinek. Pro splnění úkolu je třeba zvládnout 4 série po 10 opakováních s jakýmkoliv způsobem přeběhnutí.
Zatím zamčeno.
4

Střelba na terče

Do prostoru si postavíme několik terčů a následně se je snažíme sestřelovat ze vzdálenosti alespoň 3 metrů. A to nejdříve s pozice, kdy míč jenom stojí, následně tuto střelbu zkoušíme po krátkém driblinku. Můžeme vyzkoušet i soutěž ve dvojici, kdy terče rozmístíme v prostoru. Střelec se snaží sestřelovat co nejvíce terčů po vedení míče a strážce je zase rychle staví. Jednou z variant je i postavení „minového pole“, kdy se snažím tímto polem proběhnout, aniž bychom se dotkli nějaké miny. Variantou je i překonávání svých výsledků, např. tak, že si postavíme pět terčů a počítáme si pokusy na sestřelení všech. Tímto se snažíme své výsledky každou soutěží překonávat. Ke splnění úkolu je třeba sestřelit alespoň 10x terč pravou a 10x terč levou nohou.
Zatím zamčeno.
5

Balónkový nohejbal

Ve dvojici hrajeme balónkový nohejbal. Cílem je vždy vrátit balónek přes pásku zpět. Soutěž může spočívat v tom, že pokud nám balónek spadne na zem, či se dotkne pásky, tak má soupeř bod. Tuto činnost si můžeme zpestřit tím, že si například omezíme počet doteků. Nebo si řekneme, kterou částí těla musíme vracet balónek přes pásku (např. hlavou). Ke splnění úkolu je třeba udělat alespoň 20 výměn balónku bez dopadu na zem.
Zatím zamčeno.
6

Lifekinetic s dovedností

V tomto cvičení se snažíme nohama provádět jakoukoliv činnost s fotbalovým (či jakýmkoliv) míčem a rukama driblovat, či si jen předávat tenisové či pingpongové míčky z ruky do ruky. Až si tyto pohyby osvojíme, tak můžeme přidávat na obtížnosti, a to jak s míčem u nohy, tak s míčky v rukách. Pro splnění úkolu je třeba zvládnout 3krát 6 úspěšných pokusů rukama bez spadnutí míčků (nebo 6krát 3 úspěšné pokusy).
Zatím zamčeno.
7

Švihadlo

Každý správný sportovec by měl umět skákat přes švihadlo. Začni třeba tím, že se jenom ve stoje naučíš švihadlo přehazovat přes hlavu. Od pat nohou přes hlavou ke špičkám. Následně švihadlo jenom překroč a vyzkoušej si tento pohyb znovu. Až budeš mít tento pohyb osvojený, tak až se bude švihadlo blížit ke špičkám přeskoč ho. Následně můžeš skákat s „meziskokem“ a opravdu vrchol bude až budeš skákat plynule jedno otočení za druhým. Pro splnění úkolu zvládni 3 série po 10 přeskocích švihadla s meziskokem a 6 bez meziskoku nebo 5x překonej svůj maximální rekord.
Zatím zamčeno.
8

Rozvoj dovedností

K tomuto cvičení ti bude stačit opravdu málo prostoru. Cvičení jde dělat doma i venku. Postav si jakoukoli dráhu z různých předmětů co doma najdeš. A následně těmito dráhami projížděj s míčem. Kličkuj či prováděj různé sestavy. Střídej ve vedení obě nohy a všechny možné části (vnitřní nárt, vnější nárt, přímý nárt). Můžeš třeba po projetí dráhy zakončit i střelbou či „dloubákem“ na terč. Pro splnění úkolu překonej třikrát svůj nejlepší čas, za který si dráhu zvládl(a) projet.
Zatím zamčeno.
9

Kvíz o McDonald's Cupu

Vyzkoušej své znalosti o McDonald's Cupu!
Zatím zamčeno.